1) Ondro, po více než dvou letech navážeme na tvůj poslední rozhovor, kde jsi Shredwear představil jako brand od bikerů pro bikery, třemi slovy sranda+hec+bike a brand, do kterýho ses v té době hodlal pustit po hlavě. Co se od té doby povedlo a co mohlo naopak být lepší? 

Zdarec, rád bych pozdravil celou shredí komunitu. Doufám, že vás covidus moc neomezil a že pořád blbnete, skáčete a dupete do pedálů! Změn pár proběhlo, narodil se nám syn Kryštof a je super být u jeho prvních krůčků. Je mazec, co všechno tě přesahuje, jak vlastně o životě pořád nic nevíš… Už teď ho zasvěcuju do tajů Shredu! Myšlenka i podstata celýho brandu zůstává. Jsme zase o něco starší, ale doufám, že se nám kreativní záběr nezužuje.  Za tu dobu jsme stihli projít zkušeností s pár švadlenama, šicí dílnou, která s náma vyje~ala a taky možností vydat se naproti custom zakázkám na míru. Máme nachystanejch pár novej designů, nějaký dotisky těch nejoblíbenějších motivů a na novej rok zase velkolepý plány. Protože plány musí bejt velký!

Jak to dopadlo s tou dílnou?

Love předem, termíny o půl roku jinde, dodání jen poloviny zboží. Komunikace na bodě mrazu, nebo dost omezeně a zabejčeně. Vlastně jsem si už myslel, že zboží nedostanem a prachy už vůbec ne. Nakonec se to po několika týdnech naléhání, 2 osobních schůzkách o ho~ně, volání na neexistující čísla, tunách pitomejch zprávách na messengeru povedlo. Dostali jsme svoje zboží i když bylo vidět, že se to šilo horkou jehlou a nebylo to tak top, jak jsme chtěli. A o půl roku později, než jsme na Pumpě s jelenem v Brně oficiálně kolekci představili. Pár kámošů mě ujistilo, že bez smlouvy to můžu brát částečně jako svůj fail a tak to taky beru. Proto zde nebudu zmiňovat jméno dílny ani člověka, který v tom figuroval. Ona si ho karma veme sama.

2) V listopadu 2018 jsi taky zmiňoval, že chceš držet pár stálic a zbytek jet spíš limitovaně. Od té doby přibyly nové designy a produkty. Dalo by se říct, které z nich budou limitky a máme si dát pozor, aby nám neunikly a které věci naopak můžem bezstarostně používat, protože kdyžtak půjdou ještě koupit?

Jak říkáš, toto je stajl, ve kterým by se mi Shred líbil nejvíc. Je těžký takovej stav udržet, protože to stojí nejvíc práce. Co mě trochu mrzí je, že vidím spoustu novejch brandů, který s vidinou rychlýho zisku vezmou tričko za pajdu vod čengšona a v rámci PR a marketingové strategie uleví vašemu svědomí. A to tak, že za každý prodaný triko vysadí stromek! Ano! Po cestě do evropy nakrmíme lachtany ropou a protože jsme morálně odpovědní, vysadíme ten strom, maybe. Neříkám, že jsme nikdy nekoupili tričko v Číně, ale tohle pokrytectví ve mně trochu vře. 

Stálice, Raglan do hor nebo třeba tričko Freeride, oblíbená věc prodlouženýho střihu.

Decentní motiv. Freeride je kult. Najdi kopec. Vem bajka. Vyšlap kopec. zmapuj terén. sjeť to. shreď to. Najdi kopec… Můzeme to dělat pořád dokola.

Triko je z příjemný kombinace bavlny a polyesteru, je prodloužený a dělá radost ať už seš na bajku nebo na pivíčku.

3) Já osobně jsem se těšil na další “mrdlá zvířátka”, ale Shredwear místo toho příjemně překvapil jinými produkty, jako jsou opasky, ručně pletené kulichy, peněženky, nebo třeba nože. Máte v rozsahu sortimentu nějaké hranice, nebo spíš plánujete další vychytávky? Klidně i jmenuj!

Díky za pochvalu Vojto, vize toho, co chceme dělat není nijak omezena, ale mělo by to souviset s naší myšlenkou. Rádi spolupracujeme s lidma nebo malejma firmičkama, který vyvíjí produkty, snaží se používat nový materiály a hlavně to všechno testovat. Bez toho bychom nikam nesměřovali. Třeba VENA VALNOHA, která je hrozně šikovná a dělá nám věci z kůže. Takovejch lidí bychom chtěli poznat víc a objevit v nich skrytej talent. Mrdlý zvířátka jsou třeba teď na nových pytlících na mágo. Vznikla kšiltovka BATIK Cap, která je kompletně vyrobená v česku a každej kousek je díky batiku trochu jinej. Pak je tu aktuální tričko Covidus. Trochu nás serou vládní omezení, její neschopnost a loby. Nemožnost cestovat si kdy chceš, kam chceš. Tak vznikl motiv covidus a tričko s dlouhým rukávem pro chladnější období. Jelen na víčku vod piva, když nám vzali to točený! Ale my se nevzdáváme, “držet hubu a krok “už tu bylo.

4) Motivy, o kterých jsme se naposled bavili, byly inspirovány ježděním a jezdci. Teď jde ale taky dost cítit nádech přírody. Jde o přirozený vývoj a chtěli jste zdůraznit právě i spojení s okolím jezdce, nebo je za tím ještě něco jiného?

Mezi ježděním se chodíme poklonit hoře a relaxovat do přírody, ideálně všechno spojit v jedno. U přírody to všechno začalo a tak je inspirace nevyhnutelná. Jen teda poslední dobou těch přírodních motivů začíná být nějak moc! Nechci to opustit, ale bude to chtít kreativní nádech a posunout tyhle hory a stromečky někam dál, najít jinou konexi. A to je pro nás výzva. 

 5) Co Shredwear tým? Kdo je teď všechno součástí Shredu?

Tenkrát jsme hodně začali s bráchou Martinem, on mě ke kolu přived, shredili jsme, vymýšleli. Dnes se to trochu transformuje. Brácha se hodně věnuje svýmu novýmu projektu – ZOCELI BIKES. Navrhnuje, kreslí, konstruuje i svařuje si všechno sám a já mu hrozně fandím! První kousky poslal do Francie, Japonska a taky do naší malé země. Všechno okolo ZOCELI je na další rozhovor, kterej ti brácha určitě moc rád poskytne. Já jsem mu udělal branding a grafiku, kam jsem se snažil tisknout všechny jeho aspekty. Řemeslnost, subtilnost, kola a shred! Trička i mikiny najdeš na našem storu, jen jsou už dost přebraný, další budou příští rok.

V týmu makám nejvíc já, of korse 😀 Teď nám pomáhá Klárka, Martinova čerstvá družka, která se ujala Instagramu a bude řešit objednávky. Filip Valachovič, hlavní strůjce kreativních fotek. Vždycky, když se sejdem, stojí to za to a vymyslíme toho tolik, že to nestíhám kreslit. Nedávno jsme si plácli s Vojtou, expertem na facebook. A co se týče produktů stále spolupracujeme S VENOU, nově s MANOKOU, která s námi vyvýjí pytík na mágo pro lezení a bouldering. To je pohyb, kterej tě bezvadně udrží v kondici. Xenia, která vede eshop s kšiltovkami a pustila se s námi do experimentů. Našli jsme novou švadlenu a doufáme ve zdárný vývoj nových střihl triček. Rád bych zařadil mezi členy i tiskaře Kremlu a Frantu z HW Prints, protože co slíbí, to platí. A to v dnešním světě cením nejvíc.

Aktuálně mám velkou radost taky z kluků, který nás rozhlašují po světě a sdílějí naše brandový hodnoty. Je to mlaďoch Andy Mitaš, kterej za náma přišel do aťasu a řekl, že o bajku neumí moc mluvit a raději jedí a hecuje. Což je na jeho editech rozhodně vidět. Adrián Vanko, Filip Dian A Noel Danko naši, slovenští bratři Shredu! To, co dávaj na streetu a v parku v Kálnici, je neskutečný, posouvaj levly. Do týmu přibyl Martin Kakin Kakáč, všestraně nadanej borec, kterej je součástí i FLOWRIDE týmu.

6) A teď to nejzajímavější – Na co dalšího se z dílny SW můžeme v nadcházejí době těšit a jaký plánuješ další vývoj, případně, na čem závisí?

V plánu je to organicky posunout,  jak co se týče motivu, tak materiálů a střihů. Přemýšlel jsem i napojení na zimní freestyle komunitu, protože se tomu sám věnuju od malička. A taky lezení a bouldering se možná dočká dalšího posunu v naší dílně. Vzhledem k situaci je možný, že budou i nějaký dětský velikosti, na to se těším. Rozhodně zvažujeme možnost spolupráce na míru, a to jak designování pro firmy, týmy, kohokoliv, komu se bude líbit co děláme. Včetně zaštítění té výrobní části, jen to musíme doladit a tuhle službu smysluplně nastavit.

Udělat něco kompletně made in CZ není tak snadný, ale boříme ledy. Našli jsme šikovnou švadlenu a tiskaře, kteří do toho s náma jdou naplno. Rozhodně se můžeš těšit na nový motivy TRAILBUILDER. Každej vobčas něco kopne.. Když se vám to bude líbit, třeba z toho vznikne i celá kolekce builder věciček. Snad se nám podaří ušít slibovaný jezdecký gaťata a taky nákrčníky, který jsou teď víc než užitečný! Sory jako, roušky nešijem. 

 7) Jako vždy máš prostor dodat cokoli na konec 

Rád bych řekl, že pořád nejsme velkej komerční shitbrand. Posouváme se pomalu, ale klademe důraz na kvalitu, estetiku i funkčnost. Trvá, než najdeme někoho, kdo by byl podobně zapálenej jako my, je proto těžký urychlit procesy. Vlastně nám to takhle vyhovuje. Mám z toho radost a nebudu lhát, těší nás, že se to rozrůstá a že za to vod vás dostanem nějaký ty kačky. Proto s náma mějte trpělivost a čekejte co dalšího vykopnem! 

Zdarus a šťastný a shredový všem!

PS: HouHou, jestli chceš něco pod stromek, objednej to do 18.12, do 12h.