Všichni to chcete! Nebo aspoň veliká část z vás, ale myslíte si, že je to jenom o tom dostávat věci zadarmo nebo se slevou. Tento článek vám možná ukáže, že někdy je lepší nemít, než mít. Neříkám, že mít sponzora je špatná věc, ba naopak, ale né každý na to má. Osobně mě to už celkem štve z pohledu ostatních, jak si furt stěžujou, ale evidentně pro svoje značky nedělají, co mají! Dal jsem dohromady pět bodů, které jsou pro fungování se sponzory nejdůležitější. Aspoň pro mě. Jde o to jak se snažím fungovat já, né ostatní, takže doufám, že se jako odezva nenajde moc hejtrů. A pokud ano, tak to v nejpravděpodobnějším případě budou ti jezdci, kteří nejsou schopni většinu těchto věcí plnit. Vždyť všichni jezdíme pro zábavu a sponzorství je pro někoho malá a pro někoho veliká třešnička na dortu!

1. Nebojte se telefonu, emailu a komunikace.
To platí hlavně pro mladší kluky, kterým je třeba patnáct, ale sepsat srozumitený email o podporu dá práci i starším jedincům. Prvním krokem ke správné spolupráci je napsat srozumitelně, kdo jsem. Žádnej životopis a zbytečný kraviny. Nikoho nezajímá, že jezdíš ve vesnici nejlíp. Všechny zajímají výsledky, fotky a video jako důkaz. Vůbec nejlepší je sjednat si osobní schůzku! Né vždy sponzora musíte kontaktovat jako první, což je super, ale v dnešní době je tahle cesta hned na začátku méně pravděpodobná. Pokud vás někdo kontaktuje jako první, tak buďte opravdu nadšení, protože to v ČR opravdu není jednoduché.

12540878_10153815118607768_9131941142700074510_n

2. Musíte být akční. Pokud jsou blízko závody či akce prostě tam jeďte.
V dnešní době je sice největší promo po internetu, ale ukázat se na akcích je o to lepší a navíc každá akce vede k další zkušenosti a poznání. Třeba se ti tam nebude líbit a už tam nepojedeš. Navíc přeci nemůžeš celej rok nikam nejezdit. Co když se tě potencionální sponzor zeptá, jestli někam jezdíš a ty nic… Nezní to trochu hloupě? I lidi co jezdí street jezdí na street jamy! Nejde jenom o závody, ale i o to poznat lidi a komunitu! Pokud jsi opravdový antizávodník tak hodně cestuj a bav se!

O tom jak se lidem nechce jezdit na závody mluví skvěle Author AG lab rider Damjan Siriski v Drive rozhovoru!

(čas videa dejte na 10:16)

3. Foťte, točte a bavte se tím!
Brečíš, že nemáš někoho kdo ti natočí video a nafotí tě, abys měl co postovat na sociální sítě? V dnešní době telefonů, co točí hdčko si přeci nemůžeš stěžovat, že nemáš co na instagram. Když už tedy chceš nějaký kvalitní edit, či fotky, tak zrcadlovku už má taky skoro každej. Pokud si trochu šikovnej, tak si dokážeš dát foťák na stativ. Píšu to sem, protože jsem viděl spoustu emailů o tom jak je všechno složitý a přitom to může mít tenhle scénář. Napíšu kámošoj jestli by mi na den nepujčil foťák, on na to že jo, foťák dáš někomu po ruce a točíš.

Ukázkovým příkladem je Sam Pilgrim! ( Točí, fotí a většinu těchto věcí zvládá sám)

1186011_10156551914255214_1815088698267739978_n

4.  Dávejte během roku info a posílejte novinky!
Klidně i každý týden, či po každé akci napíšeš email ve stylu. Byl jsem támhle na závodech, skončil jsem na bláblá místě. Přidávám fotky do přílohy, ať máte, co dát na svoji page atd. Je to takhle jednoduchý a přitom to v ČR tak moc lidí nedělá.

the-street-series-bmx-day-2015-snapchat

Jen tak pro zajímavost: Jezdci mají někdy i školení na snapchat. Osobně mi to přijde už trochu přehnaný, protože přeci nedřete na svém ježdění pro to, abyste obcházeli na závodech lidi a točili snapy. Možná to už je proto, že lidi jsou víc na mobilu a pc, než aby na nějaký contest opravdu přišli a užili si trochu zábavy.

5. Přemýšlejte nad tím jestli vám za někoho jezdit vůbec stojí.
Už nejezdíte jenom za sebe, ale za někoho dalšího, který vám něco dává a vy mu to musíte nějakým způsobem vrátit. To že přijedeš se samolepkou na rámu do parku není sponzoring! 😀

Tím bych tento článek ukončil. Doufám, že to některým z vás pomohlo a na druhou stranu doufám, že jsem to nenapsal ve stylu – Jezděte pro internet.