Když pomineme riziko zranění, které číhá na každém rohu každý den, pokud na kole alespoň trochu trávíte čas ve vzduchu, pohyb na kole prospívá zdraví obecně. Daly by se dokonce citovat studie, které tvrdí, že předcházíte riziku cukrovky, rakoviny, nadváhy, zlepšujete si motorické schopnosti a obrníte se proti depresi.

To je tak trochu jasný, když se sportujete obecně a pokud neřešíte, že se vám dlouho nepodařilo odjet vysněnej trik nebo před sebou nemáte důležitej závod, tak může být pravda i to s tou depresí 😀

Dost důležitý je taky to, že jste na vzduchu, což u každýho sportu nejde, třeba u potápění, a taky je důležitý nepřestat. Dělat, co tě baví, dokud to jde a když už nemůžeš lítat, jako zamlada, zvolit si jinej druh bikování. Není důležitý najezdit co nejvíc, ale nepřestat jezdit!

To jde vidět u spousty starších, dříve i profesionálních jezdců – třeba Lukáš Tamme nedávno u Buby v Drivu vyprávěl, že už toho na bikrosce tolik nenalítá, ale o víkendu si na velký rád vyrazí :)
Tolik k fyzickým benefitům. Ty psychický jsou taky důležitý, protože když děláte, co vás baví, jste šťastní. Trochu jinak šťastní, než s buchtou v posteli, ale to je prostě jinej druh štěstí, žeo…

Pak jste každopádně milejší, plní pozitivní energie a působíte dobře na své okolí, které vás možná bude mít radši, ale znáte to přísloví: „Úsměv možná nevyřeší všechny Vaše problémy, ale nasere tolik lidí, že stojí za to si ho udržet.“

Takže keep biking and smiling! :)

K napsání tohoto článku jsem se nechal volně inspirovat TADY. Najdete tam sice spousty citací odborné literatury, ale není to taková prdel 🙂