Uživatel serveru PinkBike.com, Carlos Coreira, ve článku na jmenovaném webu popsal přesnou přestavbu této vidlice pro jemnější chod. Nejdříve jsem tento článek zveřejňovat nechtěl, ale myslím, že šíření informací s uvedením zdroje není podvod, takže jsem článek přeložil do češtiny. Teď už k samotné přestavbě..

  RockShox Domain má skvělý poměr cena / výkon, což je důvod, proč je tak oblíbený u mnoha jezdcůl. Má jednoduché nastavení a je snadné pochopit, jak tuto vidlici nastavit. Ale jako každý výrobek potřebuje nějaký plánované údržby, aby byl průběh chodu jemný a citlivý. Carlos Correia dal dohromady skvělý návod, takže každý bude vědět, jak udržet své Domainy na 100%.

  Před začátkem, je důležité pochopit vnitřní fungování, na kterém vlastně budete pracovat. Přečtěte si kroky před zahájením, a pokud si nejste absolutně jisti, že to zvládnete opravit, odneste svůj Domain někomu kdo ví, co dělá. Budete potřebovat všechny nástroje uvedené níže, aby jste tuto prodeduku ukončili správně. Nezačínejte opravy, pokud vám něco chybí.

  Ve fotogalerii jsou fotografie pro pomoc při přestavbě, seřazené podle postupu.

Co je potřeba:

1. Jídlo, pití a mít radši více času – žádné spěchání, zvláště pokud toto děláte poprvé
2. Vazelína pro všeobecné použití – použití na hlavní pružinu, na pružinu negativní, a na aretaci pružiny
3. Vazelína pro vidlice – používá se na pouzdra, gufera atd. ..
4. Olej do vidlice – 5W pro tlumení a RockShox doporučen 15W pro mazání
5. Plastová láhev nebo jakékoliv jiné nádoby jsou vždy užitečné pro odložení použitého oleje.
6. Papírový ubrousek nebo hadr
7. 5 mm a 2 mm imbusové klíče – 2 mm pro odstranění štělování komprese (model 318, 302 nemá) a 5 mm, pro uvolnění šroubů na spodních nohách
8. 24 mm okružní klíč pro uvolnění zátek na vrchních nohách (nebo 24mm gola)
9. Odměrku a stříkačku(15ml v každé noze pro Lube, 200ml v klapkou)
10. Kladivo, ale raději gumovou palici

 

Samotný postup:

Krok 1. Sundejte přední kolo a brzdu, poté odmontujte vidlici z rámu

Krok 2.
Nastavte aretaci odskoku a komprese do nejvíce povolené pozice. Zapamatujte si předtím, jak máte nastavenou vidlici =) Odmontujte červené kolečko aretace (odskok) – jen táhnutím rukou

Krok 3.
Pomocí 5mm imbusového klíče povolte oba šrouby držící dohromady spodní a vrchní nohy vidlice. Nevytahujte je úplně, stačí 3 až 4 otáčky.

Krok 4.
Klepejte jemně gumovou palící do vyčnívajících šroubů, dokud se nevysunou horní nohy vidlice. Odšroubujte poté tyto šrouby. Dávejte pozor, z vidlice může vytékat mazací olej

Krok 5.
Vytáhněte vrchní nohy ze spodních

Krok 6.
Použíjte 2mm imbusový klíč pro odšroubování aretace komprese (modré kolečko). Povolujte opatrně a poté si aretaci i šroubek dobře schovejte. (Tento krok použíjte pouze u modelu 318. Model 302 tuto aretaci nemá)

Krok 7.
Pomocí 24mm okružního klíče(goly) povolte pravou zátku vrchních noh

Krok 8.
Držte vrchní nohy svysle vzhůru, vytáhněte patronu komprese (pravá zátka). Můžete si pomoci pohybem ze strany na stranu, ale dávejte pozor, aby jste vytahovali patronu pomalu – mohl by vytéct olej. Pokud máte model 302, místo této patrony se zde nachází pouze prostor pro patronu komprese. Vylejte tlumící olej do připravené plastové nádoby

Krok 9.
Pomocí 24mm okružního klíče(goly) povolte levou zátku vidlice, pod kterou se nachází pružina. Můžete ji vytáhnout

Krok 10.
Vytáhněte táhla – s odskokem z pravé nohy, pro pružinu z levé nohy
 

Pokud jste v tomto bodě, váš stůl by měl vypadat nějak takto: 1 – pravá vrchní noha, 2 – levá vrchní noha, 3 – táhlo s odskokem, 4 – táhlo pro pružinu, 5 – negativní pružina, 6 – hlavní pružina, 7 – podložka pod pružinu

Krok 11. Vazelínou namažte hlavní a negativní pružinu. Vložte do levé vrchní nohy táhlo pro pružinu s negativní pružinou, poté pružinu hlavní

Krok 12. Pokud budete mít problém prostrčit táhlo skrze otvor ve vrchní noze, můžete si pomoci 2mm imbusovým klíčem

Krok 13. Vložte na pružinu podložku k pružině. Namažte vazelínou podložku k pružině i levé víčko vrchních noh. Pokud je podložka správně usazená, můžete nasadit a dotáhnout víčko vrchních noh na levé straně

Krok 14. Použíjte trochu oleje pro vyčistění vnitřku pravé vrchní nohy. Dávejte pozor, aby vám vevnitř nezůstal nějaký odpad

Krok 15. Vložte do pravé vrchní nohy táhlo s odkokem. Dávejte pozor, aby bylo toto táhlo nasazené úplně nejvíc, co to jde

Krok 16. Nalijte si do odměrky 200ml 5W tlumícího oleje. Je důležité dodržet tuto hodnotu – pokud nalejete moc, nebude vidlice chodit plným zdvihem. Nalejete li málo, nebude fungovat komprese a odskok po celém spektru zdvihu.

Krok 17.
Nalejte do vrchní nohy 1/3 oleje, vyčkejte, než klesne hladina oleje. Tento proces opakujte, dokud nebude všech 200mm oleje v noze.

Krok 18.
Vložte pomalu patronu odskoku do pravé vrchní nohy. Dávejte pozor, aby se nevylil olej. Poté dotáhněte patronu pomocí 24mm okružního klíče (goly)

Krok 19.
Věnujte pár minut vyčištění spodních noh. Lepší je nikam nespěchat a mít je vyčištěné důkladně

Krok 20
. Použíjte vazelínu do vidlice a namažte těsnění, gufera, kluzné plochy a prostor mezi těmito díly.

Krok 21
. Nasaďte vrchní nohy do noh spodních. Buďte velmi opatrní, aby jste nepoškodili těsnění, gufera nebo kluzné plochy. Tento proces bude vyžadovat více pokusů, takže se nestresujte, když vám to nepůjde

Krok 22.
Podívejte se, jestli není vidlice úplně stlačená (je potřeba, aby se táhla nedotýkaly spodních noh) Do stříkačky naberte 15ml 15W oleje do vidlice pro mazání. Otočte vidlici vzhůru nohama a skrze díry pro šrouby vstříkněte dovnitř do každé nohy 15ml tohoto oleje

Krok 23
. Stále držte vidlici vzhůru nohama. Stlačte vrchní a spodní nohy dohromady, aby se táhla dotýkaly spodních noh. Pomocí 5mm imbusového klíče našroubujte a dotáhněte imbusové šrouby, které se oddělávali na začátku. Dejte pozor, aby jste měli našroubované správné šrouby. Šroub dutý do prahé nohy pro prostrčení aretace odskoku. Druhý šroub do nohy levé.

Krok 24.
Nainstalujte zpět aretace odskoku a komprese. Nezapomeňte nastavit aretaci tak, jak byla před tímto celým procesem.

 

Předtím, než vrátíte vidlici do plného provozu se jděte projet na test. Měly by jste si dávat pozor, aby byly správně dotažené šrouby třmenu brzdy, hlavové složení a šrouby zespod spodních noh. Pokud máte jakékoliv pochybnosti o funkčnosti vidlice a kola, jděte do vašeho místního servisu a nechtě si udělat kontrolu od specializovaného technika.

 

 

Doufám, že Vám tento přeložený návod pomůže zlepšit Vaše jízdní schopnosti a zážitky z ježdění.