Brněnská značka Shredwear je od bajkerů pro bajkery a jejich originální loga nás hrozně zaujaly. Jsou jednoduché, ale výstižné a jednotlivé motivy, jak pobaví, tak potěší 🙂 Proto nás zajímalo, co za tímhle skvělým počinem je a taky jsme si tenhle poznatek nechtěli nechat jenom pro sebe 🙂

Řekl bys nám něco o historii Shredwear?

Především bych ti v první řadě chtěl poděkovat za tu možnost se o příběh Shredwear podělit s velkou skupinou bajkerů a lidí spojených s touhle epesní komunitou.

Ke kolu mě dostal brácha asi tak 6 let zpátky. První rok pilování techniky na hardtailu na pumpě a první dablíky byly velká radost, každým posunem hranic z toho byla větší droga, na které jsem vlastně závislej dodnes. Asi v roce 2014, nemajíc absolutně žádnou zkušenost s potisky na textil, jsem nakreslil pár návrhů na trika. Všichni okolo byli nadšení a stali se tak prvními zákazníky postupně vznikajícího brandu. Byli to právě feláci, který mě časem vyhecovali k tomu, abych kreslil další věci a posílali mi nápady na motivy. Já je zhmotnil, dal jim svůj rukopis a nechal tisknout. Odběr se rozšířil na kamarády kamarádů, další bajkery a bajkerky.

Od letošního ledna, se vznikem webu, jsme se do toho pustili po hlavě. Sehnal se stánek, zbastlily poličky, pultíky a vyrazilo se na akce. S bráchou, jakožto hlavním ambasadorem známým jako „Suisaida“, jsme objeli první punkový akce, bikefesťáky, apod.

Co představuje značka Shredwear a pro koho je určená?
Všichni dnes ví, že RedBull dává hodně pěněz do rozvíjení komunity, nových závodů, točí videa, sponzoruje mladý talenty. To pomáhá vývoji a rozšíření sportu, hranice se tak posouvají neskutečně rychle. Těžko říct, kde by byly, kdyby nebylo jednoho modrýho energeťáku.
Naším pohonem samozřejmě nejsou peníze.
My bychom naším wearem chtěli předat myšlenku a poselství jménem SHRED!
Hodně lidí bere hadry, co nosí, jako nějaký svoje vyjádření, dává tím najevo, kdo je. Takovou nápovědu o své osobnosti, individualitě. Někdo nosí decent, někdo hadry bez potisku, jinej má dědovu beranici. Napříč tomuto nechceme nikoho škatulkovat ani soudit, všechno je to styl, exprese, trend.
Shred je hlavně o hecu, o přátelství, o sportu a dobrým pocitu z toho, co dělám. Ne o typu verglu, hipsta knírku nebo skillu. A tak vypadaj i naše designy a střihy. Naším cílem je dát vědět všem ostatním, že sdílíme stejnou myšlenku, nadšení pro stejnou věc, šíříme good vibes, podporujeme komunitu. Bavit se tím, co zrovna děláš, co děláš rád, co tě posouvá dál.
To je pro nás shred.

Teď to zkus vystihnout třemi slovy!
Myšlenka je v tom, že pro každýho to může znamenat něco jinýho.
Pro mě je to na stopro sranda + hec + bajk.

V čem je Shred jiný?
Co se designové stránky týče, na trhu je přehršel přeplácaných designů šílených barev. My jdeme cestou jednoduchosti a čistoty. Příběh za každým designem je jinej. Snažíme se, aby oblečení bylo funkční, ale zároveň hodně všestranný. Aby se člověk nemusel moc převlíkat, když doma hodí tašku do kouta a vypadne z domu tak rychle, aby stihl poslední podzimní paprsky slunce. Anebo pokud to jde, aby jel přímo z práce na trail.
Shred nechce být součástí světa, kde velký brandy tisknou jedno stejný logo na trika, který za pár kaček na hodinu šije Rumun, kterej musí doma živit celou Klapzubovu jedenáctku.

Jak si představuješ vývoj brandu?
Obecně bych rád vytvořil nějaký stálice v produktech, ale taky začal vytvářet i limitovaný edice, brand pak bude zajímavější a rajdři budou vědět, že to triko má už jen Ivan z Jablonce a Braňo z Bratislavy. Pořád do toho chci dávat emoce a nadšení jako doteď. Protože bez příběhu v pozadí a vztahu ke komunitě by to nešlo.

Popsal bys jednotlivé kolekce, čím je inspirován design a kdo za ním stojí?
První designy vznikly v podstatě na našem režimu kolo-pivo-repeat :)) to jsou trička RideBike / DrinkBeer, který se brzdy dočkají redesignu. Další design, kterej bych zmínil, je mrdlej jelen v dost minimalistický formě, kterej je na mikinách i na tričkách. Teď, na zimu, rozhodně nemůžu opomenout kulich.
V minimalismu jsme se shlédli vůbec asi nejvíc, takže jako další přijde na řadu celá parta mrdlých lesních zvířátek :)) Raglán do hor je soft klasika v line-art, která nesmí chybět v tvým šatníku. Poslední věc, kterou jsme vystřelili na letošní Bikefest v Kopřivné, je sada triček Na Anglána, která je inspirovaná riderama z UK, jako je Fairglought nebo Bryceland.
Sami máme rádi tyhle punkový videjka, styl a vůbec jezdění v roztrhanejch riflích a svetru po babičce. Rozhodně můžete očekávat „legíňáky“ a kraťasy v dirtovým stylu s pár vychytávkama. Každej design má vyprávět svý vlastní story. Rajdři si tak nekupují jen kus hadru, ale právě ten příběh. Jak motivy vznikají je vidět na zdi na instagramu. Někdy je to na laně v bajkparku, někdy se náznaky zjeví třeba v jednoduchým strojařským výkresu. Autorem většiny designů jsem já, ale brácha mi do toho hodně kecá.

Se kterými jezdci spolupracujete a proč?
V podstatě nás kluci začli oslovovat sami, protože se jim designy líbí. Mají podobné smýšlení jako my a ztotožňují se s filosofií brandu. Spolupráce je vždycky založená na hodně ležérním přístupu, kdy nikomu nechceme říkat, kam si jakej dres s jakejma logama má píchnout. Aktuálně to jsou Adam Semerák z LooseRiders, kterej zabíjí neskutečným štýlem, Saša Sidor, biker srdcem i duší, kterej nejen staví super traily. Dál se rýsuje spolupráce s charismatickým speakrem Bubou, areálem Kareš a ZEVL Teamem v čele s Pepou Kašíkem. Taky megatalentovaným mlaďochem Hugem Robenkem a rádi bychom oslovili i další, kterým se brand líbí a porozhlídnout se na Slovensku a třeba i v Polsku a Rakousku.

Co můžeme očekávat v nejbližší době?
Ladíme poslední detaily na dresech, který už jsou trpělivě očekávány od léta. Dál si rozhodně počkejte na kalhoty na anglána. Postupně budu ze Shredwear skicáku zveřejňovat stránky, takže se můžete těšit i na nějaký obrázky a příběhy. Rádi budem za nějakej ten feedback v podobě lajků, pomůže to třeba v rozhodnutí, co stojí za to hodit na triko :).
Na vánoce chystáme další mikiny s jelenem, maximálně jednoduchý a což je veledůležitý, konečně ušitý i potisklý u nás v Brně.

Něco na závěr?
Šijeme všechno u nás v Brně, což patří ke koncepci brandu, podpořit lokální trh. Nestydíme se za to, že sami šít neumíme a že jsme hned nekoupili textilku vod Chengshona. Snažíme se využít stávajících prostor a firem, který jsou na trhu. Někdy je spolupráce na draka, ale občas se najde někdo, kdo naši myšlenku sdílí a pustí se s náma do prototypu. Ten se pak ladí dál, dokud nevznikne něco na desátou dobrou.

Na závěr snad jen přání, aby měla komunita pořád koule, punk a friendship! Protože tohle ji dělá jedinečnou! Nepřizpůsobujte se trendům, vytvářejte s náma svůj vlastní styl.

FOTO: Filip Valachovič